هوندا تولید خود را در کارخانه داخلی در اوایل ماه می ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

هوندا تولید خود را در کارخانه داخلی در اوایل ماه می ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، این شرکت اعلام کرد که شرکت هوندا موتور به دلیل کمبود تراشه و محدودیت‌های کرونایی در حال برنامه‌ریزی برای کاهش حدود ۵۰ درصدی تولید در دو خط یکی از کارخانه‌های داخلی خود در اوایل ماه می است.

همچنین، کارخانه شهر سوزوکا در ژاپن، تولید خود را برای ماه آوریل به نصف کاهش خواهد داد و مقیاس کاهش را نسبت به اعلام قبلی که تولید را حدود یک سوم کاهش می‌دهد، افزایش خواهد داد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت هوندا اعلام کرد: کمبود مداوم نیمه‌هادی و همچنین مسائل ژئوپلیتیکی نامشخص باعث تاخیر در تحویل لجستیک و قطعات شده است.

این شرکت عنوان کرد: کارخانه ای در استان سایتاما نیز تولید را تا یک سوم در آوریل کاهش خواهد داد اما در حال برنامه‌ریزی برای بازگرداندن فعالیت عادی در اوایل ماه می است.

تسلا سود بی‌سابقه‌ای را به ثبت رساند و فروش سه ماهه اول علیرغم اختلالات زنجیره تامین به میزان ۸۱ درصد افزایش یافت و سهام آن بیش از چهار درصد رشد کرد.

به گزارش ایسنا، شرکت تسلا اواخر روز چهارشنبه گزارش کرد که رکورد دیگری از فروش و سود خود را ثبت کرده است. درآمد این شرکت از ۱۰.۳۹ میلیارد دلار در سال گذشته با ۸۱ درصد افزایش به ۱۸.۶ میلیارد دلار رسید.

تسلا گفت: کارخانه‌هایش به دلیل مشکلات زنجیره تامین با زیر ظرفیت به کار خود ادامه می‌دهند و پس از اعلام نتایج فروش، سهام تسلا بیش از ۴ درصد رشد کرد.

همچنین ماسک هفته گذشته پیشنهادی ۴۳ میلیارد دلاری برای یک شرکت رسانه اجتماعی ارائه کرد.

لازم‌به‌ذکر است، سهام تسلا در ۱۲ ماه گذشته حدود ۳۶ درصد رشد داشته در حالی که شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ فقط ۸ درصد رشد ثبت کرده است.

این شرکت از مجموع فروش ۱۸.۸ میلیارد دلاری، رکورد ۳.۲۲ دلار به ازای هر سهم به دست آورد که بالاترین میزان فروش آن در تاریخ است. سهام نیز بالاتر رفت و برخی از زیان‌هایی که در اوایل روز دیده شده بود را جبران کرد.

سود عملیاتی تسلا به رکورد ۳.۶ میلیارد دلار رسید. وال استریت به دنبال سود به دست آمده از سهام (EPS) حدود ۲.۳۰ دلار برای هر سهم بود. سهام در معاملات پس از ساعت کاری ۴.۲ درصد افزایش یافت، در حدود ۱۰۱۹ دلار در هر سهم است که این رقم در مدت کوتاهی پس از اعلام نتایج بود.

سود عملیاتی تسلا یک رکورد و بسیار بهتر از انتظار وال استریت بود. فروش اعتباری در سه ماهه اول به ۶۷۹ میلیون دلار رسید که بیش از دو برابر انتظار بود.

مدیریت تسلا در این خبر به فشارهای تورمی اشاره کرد اما هزینه تسلا برای هر خودرو در واقع در مقایسه با سه ماهه چهارم کاهش یافته است.

یکی از دلایل کاهش هزینه‌ها این بود که حدود نیمی از خودروهایی که تسلا در سه ماهه اول عرضه کرد شامل باتری‌های آهن فسفات یا LFP بودند. این باتری‌های لیتیوم-یونی بدون کبالت یا نیکل گران‌قیمت هستند و عملکرد بهتری دارند. توضیح جزئی و بالقوه این است که خریدهای تسلا با قراردادهای بلندمدت انجام می‌شود.

منبع

مه پاش 

دیدگاهتان را بنویسید